Google

“People who fit don’t seek. The seekers are those that don’t fit.” 
– Shannon L. Alder

Het is tijd voor de absolute vraag der vragen: ‘Hoe word ik gevonden in Google?’

In deze video leg ik je drie belangrijke basispunten uit:
a. Wat is Google?
b. Waar wil je op gevonden worden?
c. Hoe pas je dit toe op jouw website?

Gevonden worden in Google is een ‘long term game’: stijging in de zoekresultaten kost simpelweg een aantal maanden. Verwacht dus niet direct resultaat. Maar juist daarom kun je beter nu beginnen dan morgen. Des te eerder zie je iets gebeuren.

En onthoud… iedere pagina of blog op je website verdient een eigen ‘zoekwoord’. Dit kun je verdelen in Oplossingen (“fsyiotherapie Utrecht”) of problemen (“pijn in de knie”).

Ontdek jouw belangrijkste zoektermen én de woorden die jouw klanten gebruiken in Google en richt je website hier op in.

Stappenplan

  1. Maak een lijst met de 5 tot 10 Oplossingen waar je op gevonden wilt worden. Denk daarbij aan de diensten of producten die je verkoopt, je bedrijfsnaam en jouw eigen naam.
  2. Maak een lijst met de 5 tot 10 Problemen waar je op gevonden wilt worden. Tijdens je eerste gesprekken met nieuwe klanten, welke woorden gebruiken zij om hun probleem te omschrijven?
  3. Cross-check in Google Zoeken of Search Console of hier op gezocht wordt.
  4. Voor iedere zoekterm: maak hier een pagina, artikel, blog of video over.
  5. Vul de YOAST SEO gegevens in.
  6. Deel de pagina’s op Social Media, via e-mail of zorg dat andere mensen naar je content linken

Belangrijke links

a. Zoekwoorden meten in Google Search Console
Link: https://search.google.com/search-console/about?hl=nl

b. Google & Wordpress: meer informatie over YOAST
Link: https://yoast.com/beginners-guide-yoast-seo/

c. Google Maps / My Businesss pagina aanmaken en bewerken
Link: https://www.google.com/intl/nl_nl/business/

d. Klaar voor de volgende stap? Lees meer over Linkbuilding
Link: https://www.frankwatching.com/archive/2018/05/03/linkbuilding-dos-en-donts-vanuit-de-praktijk/

Succes!
Thomas