Jouw Doelgroep
“If you can’t move the audience, they don’t want you. ”
– Teddy Pendergrass
We hebben allemaal superleuke klanten, en minder leuke klanten. Het interessante is: er zijn in beide groepen gemeenschappelijke factoren. Wie we zijn en wat we doen klikt nou eenmaal beter met de één dan met de ander.
Voordat je een website maakt wil je weten voor wie je dat doet. Dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.
En het resultaat? Als jij precies jouw doelgroep weet aan te spreken, dan raak je ze.
Een krachtige oefening die je als ondernemer hiervoor móet doen, is het beschrijven van je ‘doelgroep’ of ‘ideale klant’.
Hieronder vind je het tekstbestand dat ik gebruik om over mijn klanten te schrijven. Een verhaal over de mensen met wie ik wil werken, en die ik goed kan helpen.
Als je gaat schrijven, onthoud dan deze dingen:
- Je kunt het document op ieder moment aanpassen of aanvullen.
- Het hoeft niet direct ‘perfect’ te zijn.
- Verzin niets, maar kijk naar de gemeenschappelijke factoren van je allerleukste, allerbeste klanten.
- Alle antwoorden zijn er al: je moet ze alleen even kunnen zien (en dus niet ‘verzinnen’!).
Het is jouw bedrijf. Jij maakt de regels. Jij bepaalt waar je heen gaat.
Dus… met wie wil jij werken?
Veel plezier!
Downloads & Bronnen
- Download en kopieer het Structuur document hier via Google Drive.
Linksboven: Bestand > Downloaden Als > Microsoft Word (.docx)